Stressinhallinta
Video

Päivä 1

Oppitunti 1

Tämä on ensimmäinen päivä, kun osallistut kiitollisuushaasteeseen. Joka päivä voit kirjoitta sen päivän teemasta 5 - 10 kiitollisuuden aihetta (mitä enemmän, sitä parempi, sillä aivosi alkavat etsimään sen harjoituksen tuloksena myös muita syitä olla kiitollinen). Voit ottaa tyhjän vihkon ja alkaa sitä täyttämään päivä kerrallaan. Voit kirjoittaa ne 10 kiitollisuuden aihetta myös kalenteriin vastaavan päivän alle, luoda oman kiitollisuus-listan Bullet Journaliin tai älypuhelimeen jonkinlaiseen muistio-ohjelmaan.

Ensimmäinen päivä johdattaa ajatuksesi perheesi ja vanhempiesi luo.

Voit mennä muistoissasi varhaiseen ikään ja muistella sieltä lähtien nykypäivään asti kaikki ne kerrat ja hetket sekä tilanneet, jolloin olet ollut vanhemmillesi kiitollinen. Voit myös kirjoitta paperille kaikki ne ominaisuudet tai piirteet, mitä olet heiltä perinyt ja mistä tunnet kiitollisuutta. Voit kirjoittaa ylös myös kaikki ne opetukset, mitä olet heiltä saanut joko suorasti tai epäsuorasti.

Ehkä paras harjoitus kiitollisuus-tehtävän tekemiseksi on, jos suljet silmäsi (malta hetki ja odota kunnes olet lukenut tämän ohjeen) ja kysyt itseltäsi: "Mistä olen vanhemmilleni kiitollinen?". Yleensä alkaa mieleen tullaa muistoja erilaisista tilanteista. Voit kirjoittaa muutaman sellaisen tilanteen ylös, sulkea uudestaan silmäsi ja kysyä itseltäsi: "Mistä olen vanhemmilleni kiitollinen?". Jatka harjoitusta kunnes olet saanut kaikki 10 vastausta kirjoitettua.

Mistä olet vanhemmillesi kiitollinen?

Pen
>